Dit zijn de voordelen van het uitbesteden van SEO

Op nummer 1 in Google, het is voor veel ondernemers dé grote uitdaging. Er zijn miljoenen websites in de wereld en toch staat jouw URL helemaal bovenaan. Maar op welke zoekterm eigenlijk? En wat levert deze ranking in Google je eigenlijk op aan inkomsten? Zoekmachine optimalisatie is meer dan een race naar de top van de zoekresultaten pagina’s. Hier zijn 5 voordelen van SEO uitbesteden aan een specialist.

1. Je bespaart er veel tijd mee

De winkel is op slot, het papierwerk is klaar en nu nog eventjes de zoekmachine optimalisatie van je webshop in orde brengen. Zo haal je die 80 uur per week wel, die wallen onder je ogen zijn het bewijs. Ondernemen is ook delegeren, weten wat je beter kunt uitbesteden. Ieder uur dat je bezig bent met metadata schrijven en H1 titels bedenken zou je ook elders aan kunnen besteden. Aan klantcontact of gewoon een barbecue in het weekend. Tijd is geld, vrije tijd is geluk…

2. Bereik de juiste doelgroep

Het is je eindelijk gelukt; het aantal bezoekers is verdubbeld! Helaas is het aantal verkopen in de webshop juist afgenomen, hoe is dat mogelijk? Wellicht zijn de SEO inspanningen gericht op de verkeerde doelgroep. Meer ogen betekent niet altijd meer euro’s in de kassa. Werk samen met specialisten die gericht schieten in plaats van in het wilde weg knallen.

3. Het effect is sneller te zien

Je hebt er tientallen pagina’s over gelezen en je weet zeker dat jouw pagina’s geoptimaliseerd zijn volgens het zoekalgoritme van Google. Een aantal informatieve pagina’s zijn echter alweer verouderd waardoor die gouden tip nu tot een penalty leidt. Bij het uitbesteden van SEO vertrouw je optimalisatie toe aan specialisten die op de hoogte zijn van de laatste algoritme updates wat resulteert in een sneller resultaat in de Google ranking.

4. Het resultaat is blijvend

‘Evergreen’ content is informatie die over enkele jaren nog steeds scoort. Met Black Hat SEO scoor je wellicht op de korte termijn maar op de lange duur kunnen SEO trucs je de kop kosten. Kies voor een adviseur die verder kijkt dan de trends van vandaag maar een duurzame strategie bepaalt.

5. Resultaten zijn toetsbaar

Je merkt een verhoging in de omzet, maar waar komt het precies door? Wellicht was het die coupon van vorige maand of die advertentie in het lokale huis-aan-huis blad. Of was het die banner campagne via Google Ads? Online kun je enorm veel data verzamelen en analyseren. Een ervaren marketing bureau zal niet alleen jouw online zichtbaarheid verhogen, de resultaten worden ook in context gebracht zodat je verder kunt bouwen op de verworven resultaten.